SG Black Pigtail

Moderatorzy: Moderatorzy, Moderatorzy tytoniowi

carlospp
Fajkowy Dyskutant
Fajkowy Dyskutant
Posty: 120
Rejestracja: 20 sierpnia 2011, 21:23 - sob

Re: SG Black Pigtail

Post autor: carlospp » 03 września 2011, 22:53 - sob

Opalac po to, zeby wytworzyl sie nagar, co raczej zrozumiale.
Oczywiscie w tej fajce zamierzam tylko ten tyton palic.
Czemu do konca? Nie wiem, zawsze mnie sie zdawalo, ze tak jest prawidlowo - ze dopiero w fajce opalonej do konca mozna palic dowolna - raz mniejsza, raz wieksza ilosc tytoniu.
Awatar użytkownika
JSG
Fajczarz Weteran
Fajczarz Weteran
Posty: 2479
Rejestracja: 19 stycznia 2008, 20:28 - sob
Lokalizacja: Blanki-Warszawa-Wołomin
Kontakt:

Re: SG Black Pigtail

Post autor: JSG » 03 września 2011, 23:05 - sob

carlospp pisze:Opalac po to, zeby wytworzyl sie nagar, co raczej zrozumiale.
Hmmm- ja jesteś pewien że jest to takie zrozumiałe?
Czemu do konca? Nie wiem, zawsze mnie sie zdawalo, ze tak jest prawidlowo - ze dopiero w fajce opalonej do konca mozna palic dowolna - raz mniejsza, raz wieksza ilosc tytoniu.
Prawidłowo, nie prawidłowo- to pojęcie względne... bardzo względne- np moim zdaniem, procedura opalania jest nie szkodliwa, ale nie prawidłowa. Odszukaj na fajka.net.pl artykuł o opalaniu faktów i mitów... bardzo dobrze wyjaśniono tam procesy zachodzące w fajce podczas palenia i wyłożono dla czego palenie wedle utartego schamatu "opalania" jest nie tyle złe, co nie potrzebne.
moim cholernie subiektywnym zdaniem
----------------------------------
Amatorska Pracownia Wytwarzania i Reperacji Fajek
carlospp
Fajkowy Dyskutant
Fajkowy Dyskutant
Posty: 120
Rejestracja: 20 sierpnia 2011, 21:23 - sob

Re: SG Black Pigtail

Post autor: carlospp » 03 września 2011, 23:41 - sob

Prawidłowo, nie prawidłowo- to pojęcie względne... bardzo względne- np moim zdaniem, procedura opalania jest nie szkodliwa, ale nie prawidłowa. Odszukaj na fajka.net.pl artykuł o opalaniu faktów i mitów... bardzo dobrze wyjaśniono tam procesy zachodzące w fajce podczas palenia i wyłożono dla czego palenie wedle utartego schamatu "opalania" jest nie tyle złe, co nie potrzebne.
Przeczytam, pewno jutro :)
A w Twojej opinii - dziewicza fajka, o ktorej wspomnialem, a zamierzam w niej palic Bl Pigtail. Po prostu nabic ile chce i palic, i nie przejmowac sie? Przy zalozeniu, ze tylko ten tyton bede palic... Bo jesli rozne, to wiem, ze opalac nalezy czyms czystszym...
Awatar użytkownika
JSG
Fajczarz Weteran
Fajczarz Weteran
Posty: 2479
Rejestracja: 19 stycznia 2008, 20:28 - sob
Lokalizacja: Blanki-Warszawa-Wołomin
Kontakt:

Re: SG Black Pigtail

Post autor: JSG » 04 września 2011, 10:17 - ndz

Nabić luźniej niż myślisz że trzeba, palić lżej niż wydaje ci się że trzeba itp, w pierwszym okresie wszystko to jeszcze podzielić przez dwa. Kluczem do wytworzenia ochronnego spieku w fajkach wrzoścowych jest palenie takie jakim winno być palenie- delikatnym piciem dymu.
Piszesz że wychowałeś sie fajkowo na grupie google- otóż o ile mnie pamięć nie myli rotm, w ogóle nie uznaje nagaru, poleca palić i czyścić fajkę tak by dbać o krzemionkowy spiek na ściankach komina, a nie zarastać go produktami spalania.
moim cholernie subiektywnym zdaniem
----------------------------------
Amatorska Pracownia Wytwarzania i Reperacji Fajek
carlospp
Fajkowy Dyskutant
Fajkowy Dyskutant
Posty: 120
Rejestracja: 20 sierpnia 2011, 21:23 - sob

Re: SG Black Pigtail

Post autor: carlospp » 04 września 2011, 12:25 - ndz

JSG pisze:Nabić luźniej niż myślisz że trzeba, palić lżej niż wydaje ci się że trzeba itp, w pierwszym okresie wszystko to jeszcze podzielić przez dwa. Kluczem do wytworzenia ochronnego spieku w fajkach wrzoścowych jest palenie takie jakim winno być palenie- delikatnym piciem dymu.
Piszesz że wychowałeś sie fajkowo na grupie google- otóż o ile mnie pamięć nie myli rotm, w ogóle nie uznaje nagaru, poleca palić i czyścić fajkę tak by dbać o krzemionkowy spiek na ściankach komina, a nie zarastać go produktami spalania.
Dzieki za porade. Przez kilka lat przerwy niestety troche wiedzy mi umknelo :(
Nic, musze wyczekac odpowiedni moment, psychicznie sie przygotowac do doznania piekla na Ziemi i sprobowac :)
Alan
Fajczarz Weteran
Fajczarz Weteran
Posty: 758
Rejestracja: 16 sierpnia 2009, 20:38 - ndz
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Re: SG Black Pigtail

Post autor: Alan » 04 września 2011, 12:57 - ndz

carlospp pisze:Nic, musze wyczekac odpowiedni moment, psychicznie sie przygotowac do doznania piekla na Ziemi i sprobowac :)
Czy ja wiem czy piekło...Byle nie palić na czczo i będzie ok. Choć z drugiej strony, skoro w innym wątku napisałeś, że FVF jest mocna, to może ten Pigtail faktycznie może trochę złoić ;)
Uprasza się o nie zwracanie uwagi na tytuł i ilość gwiazdek pod moim nickiem
carlospp
Fajkowy Dyskutant
Fajkowy Dyskutant
Posty: 120
Rejestracja: 20 sierpnia 2011, 21:23 - sob

Re: SG Black Pigtail

Post autor: carlospp » 04 września 2011, 18:22 - ndz

Alan pisze:Choć z drugiej strony, skoro w innym wątku napisałeś, że FVF jest mocna, to może ten Pigtail faktycznie może trochę złoić ;)
Te moc FVF ocenialem na podstawie Synjeco, sam dopiero niebawem skosztuje :)
Awatar użytkownika
kolejarz1986
Fajczarz
Fajczarz
Posty: 322
Rejestracja: 14 lutego 2009, 15:39 - sob
Lokalizacja: Warszawa

Re: SG Black Pigtail

Post autor: kolejarz1986 » 04 września 2011, 18:29 - ndz

carlospp pisze:Te moc FVF ocenialem na podstawie Synjeco, sam dopiero niebawem skosztuje :)
Gdyby FVF był za mocny to polecam spróbować z tej samej stajni Best Brown Flake(jeżeli jeszcze nie próbowałeś)albo mój ulubiony tytoń Sam's Flake. Trochę słabsze niż FVF ale podobne w smaku.
Kto ma w głowie olej, ten idzie na kolej!
carlospp
Fajkowy Dyskutant
Fajkowy Dyskutant
Posty: 120
Rejestracja: 20 sierpnia 2011, 21:23 - sob

Re: SG Black Pigtail

Post autor: carlospp » 04 września 2011, 19:03 - ndz

kolejarz1986 pisze:Gdyby FVF był za mocny to polecam spróbować z tej samej stajni Best Brown Flake(jeżeli jeszcze nie próbowałeś)albo mój ulubiony tytoń Sam's Flake. Trochę słabsze niż FVF ale podobne w smaku.
BBF bardzo dobrze znam i lubie, Sam's nie mialem okazji - opis wyglada ciekawie :)
Awatar użytkownika
JSG
Fajczarz Weteran
Fajczarz Weteran
Posty: 2479
Rejestracja: 19 stycznia 2008, 20:28 - sob
Lokalizacja: Blanki-Warszawa-Wołomin
Kontakt:

Re: SG Black Pigtail

Post autor: JSG » 05 września 2011, 00:00 - pn

Jest jeszcze medium virginia flake.. tfu golden glow. Ze "świętej" (bo gralowej) trójcy najdelikatniejszy.
moim cholernie subiektywnym zdaniem
----------------------------------
Amatorska Pracownia Wytwarzania i Reperacji Fajek
carlospp
Fajkowy Dyskutant
Fajkowy Dyskutant
Posty: 120
Rejestracja: 20 sierpnia 2011, 21:23 - sob

Re: SG Black Pigtail

Post autor: carlospp » 24 września 2011, 22:22 - sob

Dzis nastapil ten moment, zeby skosztowac Black Pigtail.
Fajeczka swieza - Kulpinski churchwarden 164. Nowka sztuka, wiec nieopalona. Z tego tez powodu - oraz troche dlatego, ze po wszystkich opisach, opiniach balem sie tego tytoniu - nabilem fajeczke delikatnie. Jakies 6 moze 7 "talarkow". Swoja droga: nie wiem, czy wlasciwy to sposob nabijania (po prostu ukroilem kilka cieniutkich talarkow, delikatnie rozkruszylem w palcach i nabilem fajke). Samo palenie MEGA MEGA chlodne. Nie jest latwe, fajka przygasala, wymagala kolejnego rozpalania. W smaku lekko oleisty, pikantny i nieslodki. Moc ma, zdecydowanie czuc - choc szczerze przyznam, ze obawialem sie, ze moze byc mocniejszy. I dobrze, ze okazal sie "taki jaki jest" - bo przynajmniej wiem, ze mozna ten tyton normalnie palic. Teraz fajka sobie odpoczywa, ale z pewnoscia niedlugo znow ja nabije tym specyfikiem :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Samuel Gawith”