Kołeczki - Wrzosiec z metalem - moja propozycja

Tu możemy porozmawiać o wszystkim co fajki dotyczy a fajką nie jest

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Silver-Grey
Początkujący
Początkujący

Kołeczki - Wrzosiec z metalem - moja propozycja

Post autor: Silver-Grey » 13 grudnia 2012, 18:37 - czw

[*edytowane, pośpieszyłem się z zamieszczeniem]

Witajcie,

Jeśli chodzi o to forum to jestem nowicjuszem - to mój pierwszy post, chociaż fajkę palę już przeszło 25 lat.

Od pewnego czasu czytuję FMS. Oprócz całej garści informacji na temat rytuału palenia, szczególną uwagę zwracam na wiadomości z obszaru rękodzieła: tworzenia akcesoriów jak i samych fajek. Przyglądam się estetyce fajek jak i wzornictwie kołków śledząc przykłady zamieszczane na FMS oraz innych miejscach w sieci.

Tak się składa, że zawodowo zajmuję się złotnictwem. Zbierałem się długo z zamiarem zaprojektowania i wykonania autorskich kołków, w których wykorzystam swój warsztat złotniczy.

Po wielu próbach i dopracowaniu odpowiednich technologii chciałem zaprezentować Wam moją pierwszą propozycję z serii kołków wrzoścowych w połączeniu z kompozycją z metali. W zamierzeniu mam wykonanie serii wykorzystującej: mosiądz, miedź, nikiel, brąz, fosforobrąz oraz srebro. Poza tym, dodatkiem będą też inne materiały, takie jak: róg, kość, kamienie ozdobne czy drewna egzotyczne. No i oczywiście materiałem podstawowym piękny wrzosiec, zakupiony w Hiszpanii, który moim zdaniem najbardziej pasuje kołków fajkowych.

Poniżej zamieszczam cztery dopracowane kołki, z których w końcu jestem zadowolony. Wszystkie ręcznie robione, indywidualne, w oparciu o własne wypracowane rozwiązania.

Proszę Was o komentarz i dyskusję na ich temat. Zależy mi też, abyście wypowiedzieli się także ogólnie o kołeczkach. Chodzi mi o walory estetyczne oraz funkcjonalne, które połączeniu dadzą Wasz idealny kołek. Mam nadzieję, że będzie to owocna rozmowa skutkująca wyłonieniem Waszych preferencji oraz wybraniem ciekawych rozwiązań i pomysłów.